Od 14 czerwca do 14 lipca 2024 r. Niemcy będą pod wpływem UEFA EURO 2024: w turnieju wezmą udział drużyny z 24 krajów, około 2,7 miliona odwiedzających obejrzy 51 meczów na stadionach, a kolejne siedem milionów fanów piłki nożnej spodziewanych jest w strefach kibica i podczas publicznych pokazów.
Oprócz turnieju, Niemcy zaprezentują się jako kosmopolityczny, przyjazny, zrównoważony i atrakcyjny turystycznie kraj. Szczególną atrakcją będzie program kulturalny UEFA EURO 2024, który dzięki ponad 300 wydarzeniom na temat piłki nożnej zgromadzi ludzi poza stadionami i zaprosi ich do dialogu i uczestnictwa.
Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT, wyjaśnia: "Niemcy obchodzą święto piłki nożnej. To ważne wydarzenie sportowe, zwłaszcza w czasach napięć międzynarodowych, daje możliwość zaprezentowania Niemiec jako kosmopolitycznego, zrównoważonego i spokojnego kierunku podróży, a tym samym stanowi przykład międzynarodowego zrozumienia i tolerancji. W związku z wydarzeniem spodziewamy się znacznego ożywienia turystyki przyjazdowej. Dostępne do tej pory dane dotyczące długoterminowych rezerwacji pokoi hotelowych na głównych portalach internetowych oraz rezerwacji lotów w czerwcu i lipcu 2024 r. są znacznie powyżej długoterminowych średnich. Obserwujemy ponadprzeciętny wzrost w szczególności z krajów uczestniczących w Mistrzostwach Europy, co potwierdza nasze oczekiwania. Szacujemy, że mistrzostwa mogą wygenerować dodatkowy wzrost liczby noclegów nawet o cztery procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Ponadto Mistrzostwa Europy oferują potencjał do dalszego wzmocnienia wizerunku Niemiec jako celu podróży wakacyjnych".
Od początku marca 11 wielkoformatowych murali z motywami dotyczącymi piłki nożnej jest widocznych we wszystkich miastach-gospodarzach jako znak gościnności, budując mosty między sztuką uliczną, kulturą kibiców i tożsamością gospodarzy. W ośmiu z dziesięciu miast powstanie "Stadion Marzeń", na którym spotkają się sztuka, kultura i piłka nożna: liczne wydarzenia są dedykowane uczestniczącym krajom, z turniejami dla dzieci i młodzieży, a także programami artystycznymi dla całej rodziny.Siedem miast buduje wioski piłkarskie, które czekają na miejscowych i międzynarodowych gości z rozrywką na żywo, pokazami, zajęciami i oczywiście publicznymi transmisjami podczas meczów.
13 czerwca na koncercie inauguracyjnym EURO 2024 w Stuttgarcie wystąpią czołowi niemieccy artyści: piosenkarka Leony, DJ i producent Topic, mega gwiazda Robin Schulz i bohater techno Le Shuuk będą świętować razem z 30 000 kibiców rozpoczęcie Mistrzostw Europy.
Stolica kraju, Berlin, organizuje piłkarskie święto. Na największej futbolowej promenadzie spodziewanych jest około 2,5 miliona gości. Wzdłuż ulicy 17. Juni powstanie park pop-up z widokiem na Bramę Brandenburską, która podczas turnieju będzie otoczona największą na świecie bramką piłkarską.
Program kulturalny miast-gospodarzy jest dostępny online w języku niemieckim i angielskim tutaj.
We współpracy z EURO 2024 GmbH, spółką joint venture DFB i UEFA zajmującą się organizacją turnieju, DZT zachęca potencjalnych podróżujących do Niemiec do przedłużenia swojej wizyty na meczu piłki nożnej i zorganizowania wycieczki w pobliskiej okolicy.
Petra Hedorfer kontynuuje: "W okresie poprzedzającym Mistrzostwa Europy wykorzystujemy międzynarodowe zainteresowanie mediów i kibiców, aby zwrócić uwagę szerokiej publiczności na bogatą ofertę atrakcji turystycznych w miastach Mistrzostw Europy. Mają one doskonałe połączenia komunikacyjne i są łatwo dostępne dzięki przyjaznym dla klimatu podróżom kolejowym - to dobra okazja do poznania atrakcyjnych turystycznie okolic".
Portal internetowy DZT, https://www.germany.travel/en/inspiring-germany/summer-of-football-germany-2024.html zawiera treści tematyczne dotyczące wszystkich miast-gospodarzy. Dostarcza informacji o entuzjazmie Niemców dla piłki nożnej, niemieckiej kulturze kibicowskiej i atrakcjach turystycznych