Nikogo nie trzeba przekonywać, że piłka nożna jest w Niemczech sportem, którym żyją miliony ludzi. Nic więc dziwnego, że do do organizacji piłkarskiego święta nasi zachodni sąsiedzi dobrze się przygotowali. Tak duża impreza znacząco wpłynie na turystykę przyjazdową oraz jest okazją do promocji atrakcji kulturalnych w Niemczech.
Od rekreacji po profesjonalne ligi – piłka nożna jest również znaczącym czynnikiem ekonomicznym. Wartość dodana obejmuje np. sprzęt zawodników, obozy treningowe, infrastrukturę stadionów i boisk piłkarskich, podróże drużyn i kibiców na mecze wyjazdowe, catering i imprezy, a także prawa medialne i sponsoring. Od 14 czerwca do 14 lipca 2024 r. Niemcy będą pod wpływem UEFA Euro 2024. W turnieju wezmą udział drużyny z 24 krajów, około 2,7 mln odwiedzających obejrzy 51 meczów na stadionach, a kolejne 7 mln w strefach kibica i podczas publicznych pokazów.
WPŁYW NA TURYSTYKĘ
Oprócz turnieju Niemcy zaprezentują się jako kosmopolityczny, przyjazny, zrównoważony i atrakcyjny turystycznie kraj. Szczególną atrakcją będzie program kulturalny UEFA Euro 2024, który dzięki ponad 300 wydarzeniom związanym z piłką nożną zgromadzi ludzi poza stadionami i zaprosi ich do dialogu i uczestnictwa. Turniej będzie więc okazją dla miast gospodarzy do zaprezentowania się nie tylko od strony sportowej i organizacyjnej, ale również do pokazania swojej oferty kulturalnej. W rywalizacji międzynarodowej piłka nożna jest silnym czynnikiem wizerunkowym dla reputacji Niemiec: męska reprezentacja narodowa przyniosła Niemcom cztery tytuły mistrzów świata i trzy tytuły mistrzów Europy. Reprezentacja kobiet jest najbardziej utytułowaną drużyną na świecie po USA – wygrała dwa mistrzostwa świata, osiem mistrzostw Europy oraz Igrzyska Olimpijskie w 2016 r.
– Niemcy...