Niemiecka Rada Wzornictwa przyznała nagrodę German Brand Award 2024 w kategorii Brand Communication – Ambient Media & Outdoor Advertising dla animacji 3D pt. „Wędrowiec nad morzem mgły” w kampanii zainicjowanej przez Niemiecką Centralę Turystyki (DZT) z okazji 250. rocznicy urodzin Caspara Davida Friedricha.
Animacja została wykorzystana w Londynie na największej cyfrowej powierzchni reklamowej w Europie – Piccadilly Circus. Prezentacja w ciągu dwóch tygodni dotarła do ponad 11,6 mln widzów. Jury nagrodziło również inne kampanie zgłoszone przez DZT w kategorii Excellence in Brand Strategy and Creation, przyznając łącznie cztery nagrody i dwa specjalne wyróżnienia. Globalna kampania tematyczna DZT pod tytułem „52 zabytki UNESCO” zwyciężyła w kategoriach Kampania cyfrowa i Influencer marketing. Otrzymała również nagrodę specjalną w kategorii Lighthouse Project of the Year.
Kluczowym elementem strategii zrównoważonego rozwoju DZT jest wydłużenie czasu pobytu na terenie Niemiec, które promuje inicjatywa „Stay a little bit longer”. Ta globalna kampania została uznana za zwycięzcę w kategorii Komunikacja marki w social mediach w 2024 r. Potencjał długoterminowych pobytów w Niemczech był promowany głównie w Kopenhadze w związku z popularną w Danii formą pracy zdalnej – workation. Kampania została doceniona w kategorii promocji cyfrowych, a także otrzymała specjalne wyróżnienie jako Lighthouse Project of the Year. German Brand Award przyznawana przez German Design Council jest nagrodą marketingową o najszerszym zasięgu w krajach niemieckojęzycznych.
Kategoria Excellent Brands honoruje najlepsze marki produktowe i korporacyjne w danej branży. Excellence in Brand Strategy and Creation honoruje najsilniejsze kampanie, koncepcje i strategie w poszczególnych specjalistycznych dziedzinach. W obu kategoriach jury zazwyczaj wybiera jednego laureata do nagrody Gold w każdym wariancie za wybitne osiągnięcia w danej branży lub kategorii. Jury przyznaje również odpowiednią liczbę nagród specjalnych Winner w każdej kategorii, a także wyróżnienie Special Mentions za szczególne aspekty zarządzania marką.