Polska Organizacja Turystyczna jako organizacja odpowiedzialna za promocję polskiej turystyki i rozwój Polskiego Systemu Informacji Turystycznej, dąży do zapewnienia wysokiej jakości obsługi turystów i informacji przekazywanych odbiorcom w punktach i centrach informacji turystycznej. Cel ten realizowany jest dzięki E-Certyfikacji, którą POT tworzy wspólnie z Forum Informacji Turystycznej. Właśnie rusza kolejna odsłona tego projektu.
Proces certyfikacji polega na ocenie standardów jakości obsługi i potwierdzeniu tego, że informacje dostarczane turystom są rzetelne, wiarygodne i aktualne. Narzędziem do przeprowadzenia certyfikacji jest internetowa aplikacja TurApka na platformie portalu administrowanego przez Polską Organizację Turystyczną. Stworzona przez POT aplikacja TurApka służy do obsługi procesu E-Certyfikacji Informacji Turystycznej, tj. weryfikacji i nadawania oceny podmiotom świadczącym usługi informacji turystycznej (punkty i centra informacji turystycznej) w skali od jednej do czterech gwiazdek zgodnie z ustalonym wcześniej jawnym zestawem kryteriów. Jest unikatowym narzędziem elektronicznym w skali Europy. TurApka zawiera regulamin, kryteria standaryzacji punktów informacji turystycznej oraz instrukcję obsługi. Realizacja certyfikacji odbywa się na dwóch poziomach: regionalnym – z udziałem regionalnych komisji certyfikujących przy regionalnych organizacjach turystycznych oraz ogólnopolskim – z udziałem krajowej komisji certyfikującej przy POT. Punkty lub centra informacji turystycznej na terenie całego kraju same występują o e-certyfikację (udział jest bezpłatny). Jest to istotne dla budowania zaufania wobec wobec nich. Dzięki weryfikacji opartej na modułowej ocenie danego podmiotu można zapewnić turystom bezpieczeństwo i pewność, że biura informacji turystycznej są profesjonalne i wyposażone w dostosowaną do wymogów infrastrukturę czy narzędzia mediów internetowych w kraju. Służy to zwiększeniu atrakcyjności danego regionu czy miejscowości lub miasta jako celu podróży.