Nowe standardy ochrony dzieci w turystyce

Do 15 sierpnia 2024 r. wszystkie obiekty turystyczne w Polsce zobowiązane są do wdrożenia standardów ochrony małoletnich, zgodnie z nowelizacją ustawy o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym. Choć najwięcej mówi się w tym kontekście o branży hotelarskiej, to nowe zasady dotyczą również innych podmiotów z branży turystycznej.

rt 2024 07 515405

Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę podkreśla, że te nowe regulacje mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa najmłodszym, m.in. poprzez edukację personelu hotelowego w rozpoznawaniu sygnałów krzywdzenia dzieci. Branża hotelarska staje przed ważnym wyzwaniem, które może diametralnie poprawić bezpieczeństwo rodzin z dziećmi podczas wakacyjnych podróży.

Standardy ochrony małoletnich to zbiór zasad i procedur, które mają zapewnić bezpieczne i przyjazne środowisko dzieciom przebywającym w hotelach i innych obiektach rekreacyjno-turystycznych, niezależnie od ich wielkości i formy prawnej. Przepisy, choć weszły w życie 15 lutego 2024 r., w dalszym ciągu nie zostały wdrożone przez znaczną część placówek i organizacji pracujących z dziećmi. Tymczasem od 15 sierpnia w razie kontroli za ich brak może zostać nałożona kara.

– Myślę, że warto traktować standardy nie jako kolejny obowiązek do spełnienia, ale jako narzędzie, które wesprze personel i kadrę zarządzającą w odpowiednim reagowaniu na krzywdzenie dzieci w obiektach turystycznych. Wiedza o tym, jakie sytuacje mogą wskazywać na to, że dziecku dzieje się krzywda, oraz jasno określone procedury reagowania to podstawa, aby móc ograniczyć ryzyko wykorzystania seksualnego dzieci czy powstrzymać inne formy przemocy – mówi Agata Sotomska, koordynatorka zespołu standardów ochrony dzieci w FDDS.

CO SKŁADA SIĘ NA STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH

Standardy obejmują zasady reagowania, gdy zachodzi podejrzenie krzywdzenia dziecka, zasady bezpiecznych relacji między personelem a dziećmi, szkolenia personelu oraz regularną ewaluację wprowadzonych...



Materiał stworzony przez FDDS

Wydanie: 7/2024, PRAWO
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail