Visa o turystach w Paryżu

Dane sieci płatności Visa pokazują, że Igrzyska Olimpijskie Paryż 2024 były pozytywnym impulsem dla francuskiej turystyki. W pierwszym tygodniu do Paryża przyjechało o 42 proc. więcej turystów niż rok wcześniej w tym samym okresie.

rt 2024 08 354142

Najwięcej wydawali ci, którzy kibicowali osobiście. 12 sierpnia 2024 r., następnego dnia po ceremonii zamknięcia igrzysk, Visa, oficjalny partner płatniczy i technologiczny Igrzysk Olimpijskich oraz Paraolimpijskich Paryż 2024, opublikowała dane, które pokazują pozytywny wpływ imprezy na rozwój turystyki oraz wzrost wydatków konsumenckich we Francji. Paryż umacnia swoją pozycję jako jednego z najczęściej odwiedzanych miejsc na świecie – w pierwszym tygodniu Igrzysk Olimpijskich przyciągnął o 42 proc. więcej posiadaczy kart Visa niż w tym samym okresie w 2023 r. Ale nie tylko stolica Francji, lecz i inne miasta, w których odbywały się zawody, odnotowały znaczny wzrost liczby odwiedzających – Lille przyjęło o 188 proc. gości więcej, Saint-Etienne 150 proc., a Marsylia 48 proc.

Wzrost wydatków odnotowano zwłaszcza wśród turystów, którzy osobiście oglądali zmagania sportowców. Posiadacze kart Visa z USA stanowili największą część odwiedzających ze wszystkich krajów, a przyjechało ich o 72 proc. więcej w porównaniu z zeszłym rokiem. W następnej kolejności byli kibice z Ameryki Łacińskiej i Karaibów (+62 proc.) oraz regionu Azji i Pacyfiku (+57 proc.). Posiadacze kart Visa z Europy również podróżowali do Francji, a największą grupę stanowili kibice z Wielkiej Brytanii (+53 proc.) i Niemiec (+53 proc.).


Wydanie: 8/2024, AKTUALNOŚCI


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail