Grupa eSky, właściciel platformy podróży w Europie Środkowo-Wschodniej, to pierwsza firma, która zintegrowała swoje systemy rezerwacyjne z secure payment authentication od Google Pay. Rozwiązanie to wykorzystuje tokeny (ang. device tokens) oraz technologie biometryczne wbudowane w urządzenia, by zastąpić tradycyjne metody uwierzytelniania, pozwalając skrócić proces płatności o jedną trzecią i zwiększyć bezpieczeństwo transakcji.
Proces płatności jest szybszy o 14 sekund, a wskaźniki uwierzytelnienia i udanych transakcji są lepsze o 5 i 3 p.p. odpowiednio w porównaniu z autoryzacją 3D Secure. To efekt pionierskiego wdrożenia przez Grupę eSky secure payment authentication od Google Pay. Polski właściciel globalnej platformy podróży jako pierwszy zintegrował swoje serwisy z rozwiązaniem opartym na biometrii, które służy do szybkiej i bezpiecznej weryfikacji użytkownika podczas płatności online. Pilotażowy projekt Google Pay z udziałem Grupy eSky pokazał, że nowe narzędzie bazujące na tokenach i technologiach biometrycznych na poziomie urządzeń – czyli rozpoznawaniu twarzy lub odcisków palców – nie tylko poprawia wyniki firmy na etapie cyfrowych płatności, ale także przyspiesza proces uwierzytelniania dla klientów.
Ponadto rozwiązanie to zwiększa bezpieczeństwo transakcji: użytkownicy muszą bowiem zweryfikować swoje urządzenie za pomocą danych biometrycznych, kodu PIN czy wzoru blokady – metody te są trudne do podrobienia i mniej podatne na ataki phishingowe oraz inne zagrożenia w sieci.
– Wdrożenie secure payment authentication od Google Pay znacznie zwiększyło nasz wskaźnik konwersji dzięki usprawnieniu płatności. Szybkość i płynny przebieg transakcji są kluczowe w branży turystycznej, gdyż ceny biletów lotniczych zmieniają się w czasie rzeczywistym. Szybsza finalizacja zakupów z bezproblemową autoryzacją oznacza, że klienci mogą zarezerwować podróż w najlepszych cenach – mówi Grzegorz Kwiecień, head of payments & fraud prevention w Grupie eSky. Secure payment authentication od Google Pay to uproszczona alternatywa dla używanych dotychczas metod 3D Secure, w których klient weryfikuje swoją tożsamość jednorazowym kodem dostępu lub hasłem, po czym często jest przekierowywany na wiele innych stron w celu potwierdzenia operacji.