Turespaña uruchomiła nową mikrowitrynę dotyczącą zrównoważonej turystyki w serwisie Spain.info, której celem jest poprawa postrzegania przez turystów zagranicznych Hiszpanii jako kierunku docelowego zaangażowanego w zrównoważony rozwój, przy jednoczesnym promowaniu innego, bardziej odpowiedzialnego sposobu podróżowania, pozytywnie wpływającego na społeczności lokalne.
Mikrowitryna zawiera argumenty przemawiające za wyborem Hiszpanii jako kraju docelowego promującego zasady zrównoważonego rozwoju, takie jak ochrona przyrody, ochrona dziedzictwa kulturowego lub opcje zrównoważonego transportu.
Proponuje także różne formy spędzania czasu jak turystyka aktywna i przyrodnicza, nie zapominając jednak o turystyce miejskiej czy gastronomicznej.
Wreszcie, oferuje turystom praktyczne wskazówki; na przykład, jak wybrać środek transportu czy znaleźć odpowiednie zakwaterowanie, ale także, jak zachowywać się bardziej odpowiedzialnie.
Mikrowitryna dostępna jest pod linkiem https://sustainability.spain.info/en/ w językach angielskim, niemieckim, francuskim i włoskim.
Wzmacnianie pozycji Hiszpanii jako zrównoważonego kierunku podróży
Mikrowitryna https://sustainability.spain.info/ jest częścią działań pozycjonujących Turespanię w zakresie zrównoważonej turystyki i została wczoraj zaprezentowana wspólnotom autonomicznym, radom miejskim i agentom społecznym w ramach sesji plenarnej Hiszpańskiej Rady ds. Turystyki (CONESTUR), gdzie zatwierdzono Deklarację wsparcia dla turystyki, która jako priorytet uznaje pracę na rzecz odpowiedzialnej turystyki i stawianie na pierwszym miejscu dobra obywateli.
Przejście na model zrównoważonej turystyki jest celem wspólnym dla wszystkich podmiotów w sektorze i w tym sensie Turespaña opracowała strategiczny plan marketingowy na lata 2021–2024, w którym oprócz ożywienia działalności turystycznej po pandemii skupiła swoje działania na uwzględnianiu wymogów międzynarodowych w działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju społecznego, środowiskowego i gospodarczego turystyki w Hiszpanii.
Obecnie Turespaña pracuje (lub realizuje) nad kompleksowym planem komunikacyjnym mającym na celu pozycjonowanie Hiszpanii, obejmującym szereg działań pogłębiających to zadanie polegające na wspieraniu zrównoważonej transformacji turystyki poprzez uświadamianie, specjalizację działań marketingowych i wsparcie dla umiędzynarodowienia produktów i usług turystycznych ukierunkowanych na zrównoważony rozwój, takich jak „Spain.Talks. Caring the future”, które w tym roku odbyły się w Londynie, Mediolanie, Sztokholmie, Paryżu, Nowym Jorku, a wkrótce w Berlinie.