Odznaczasz się odwagą tygrysa, masz inteligencję słonia albo działasz zwinnie jak lampart? - tymi sloganami Wakacje.pl, lider branży turystycznej, zachęca do aplikowania o pracę w nowej - zainspirowanej naturą - kampanii rekrutacyjnej!
W drugiej odsłonie naszej kampanii stworzonej z pomocą sztucznej inteligencji bohaterami są zwierzęta, które kojarzą się z silnymi, pozytywnymi cechami charakteru.
- W pierwszej, wiosennej akcji rekrutacyjnej wykorzystaliśmy motyw zabytków i atrakcji turystycznych z różnych części świata, które wcieliły się w rolę pracowników kilku obszarów. Tym razem postanowiliśmy skupić się na zagrożonych gatunkach zwierząt. Po pierwsze chcemy nawiązać do charakterystycznych dla nich cech, które są pożądane u pracowników, po drugie pokazać, że turystyka może działać w zgodzie z naturą, co więcej, edukować w zakresie ochrony przyrody i zrównoważonego rozwoju –
mówi Piotr Piankowski, employer branding & event manager w Wakacje.pl, pomysłodawca kampanii.
Pomysł na kampanię, w której głównymi bohaterami są zwierzęta, narodził się z fascynacji naturą i jej różnorodnością. Zwierzęta od wieków są synonimem cech, które podziwiamy i chcemy przejąć. W naszej kampanii wykorzystujemy te symboliczne znaczenia, aby podkreślić wartości kluczowe dla Wakacje.pl. Przykładowo: słoń kojarzy się z mądrością i pamięcią, a lampart z szybkością i zwinnością.
- W dzisiejszym świecie, gdzie autentyczność i zrównoważony rozwój są coraz bardziej cenione, zwierzęta przypominają nam o wartościach, które są bliskie naturze. Przez nawiązanie do nich, chcemy podkreślić, że działamy zgodnie z zasadami i wartościami, którymi kieruje się Natura. Naszym celem, przy realizacji tej kampanii, jest również edukacja na temat ochrony zagrożonych gatunków. Chcemy zwrócić uwagę na potrzebę ochrony przyrody i promować zrównoważony rozwój – wyjaśnia Piotr Piankowski.
Zwierzęta zachwycają nas swoją determinacją, inspirują adaptacyjnością i unikalnymi umiejętnościami. W kampanii pokazujemy, że te same cechy są istotne w życiu zawodowym. Pracownicy, którzy potrafią adaptować się do zmieniających się warunków, działają z determinacją i wykorzystują swoje unikalne talenty, są nieocenionym zasobem dla każdej organizacji.
- W Wakacje.pl doskonale rozumiemy, że to właśnie te kompetencje decydują o długoterminowym sukcesie firmy. Zdolność do adaptacji, zwinność biznesowa, inteligencja i umiejętności komunikacyjne – to cechy, które widzimy na co dzień w naszych pracownikach - dodaje Piotr Piankowski
Agent, przy tworzeniu kampanii, ponownie sięgnął po nowoczesne rozwiązania technologiczne. Kreacje powstały przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji – stosowne narzędzie zostało w odpowiedni sposób zaprojektowane przez zespół grafików, którzy czuwali nad prawidłową implementacją pomysłu. To przyspieszyło prace, ale ostateczną decyzję co do ostatecznego kształtu reklamy podjęli specjaliści.
- Świat rozwija się w niesamowitym tempie, a to oznacza także zmiany na rynku pracy. Oczekiwania kandydatów wobec idealnych pracodawców ewoluują, a ci ostatni muszą się dostosowywać, aby przyciągać i utrzymywać talenty. W Wakacje.pl stawiamy na autentyczność, zaangażowanie i zrównoważony rozwój. Najnowsza kampania rekrutacyjna nie tylko pokazuje skalę naszego działania, ale również podkreśla wartości, które są dla nas najważniejsze – troskę o ludzi i przyrodę - dodaje Piotr Piankowski.
Kampania ma dwa cele – po pierwsze pomóc pozyskać pracowników, którzy zasilą zespół Wakacje.pl, po drugie jest formą edukacji na temat zagrożeń dla środowiska naturalnego.
- Bohaterowie kampanii nie są przypadkowi, to przedstawiciele zagrożonych gatunków zwierząt. Spośród wielu wybraliśmy te, które żyją zarówno w umiarkowanym klimacie, jak i w dalekich krajach, bo taka jest właśnie nasza oferta turystyczna. W Wakacje.pl można kupić wypoczynek w Polsce, w krajach ościennych, ale też w basenie Morza Śródziemnego czy w bardzo odległych kierunkach turystycznych - wyjaśnia Piotr Piankowski.
Przy realizacji przedsięwzięcia Wakacje.pl podjęły współpracę z Gdańskim Ogrodem Zoologicznym oraz Fundacją LYNX Gdańskiego Ogrodu Zoologicznego, które wspierają wspólnie zagrożone wyginięciem gatunki zwierząt. Eksperci tych instytucji pomogli zidentyfikować i wybrać bohaterów kampanii.
- Dzięki współpracy z Wakacje.pl możemy dodatkowymi kanałami informować o ważnej roli jaką pełni ogród zoologiczny w zachowaniu rezerwy genetycznej gatunków zagrożonych wyginięciem – tłumaczy Emilia Salach, dyrektor gdańskiego Zoo.
- Jednym ze statutowych działań Fundacji jest edukacja oraz podnoszenie świadomości ekologicznej, liczymy, że udział w kampanii pomoże dotrzeć nam do szerokiego grona odbiorców z informacją o zagrożonych gatunkach i możliwościami ich ochrony – dodaje Dagmara Styfi wiceprezes Fundacji LYNX.
Grafiki wygenerowane przez sztuczną inteligencję przedstawiają takich bohaterów jak: sowa, wilk, lampart perski, słoń indyjski, pingwin, foka, ryś, tygrys i orangutan. Zwierzęta te symbolizują cechy, które firma ceni u pracowników, zgodnie z przekonaniem, że wiedzę czy doświadczenie można zdobyć, predyspozycje trzeba posiadać.
Dziś Wakacyjna załoga liczy ponad 750 osób - większość pracuje w siedzibie w Gdańsku, ale zespoły znajdują się też w innych miastach Polski, w tym w Warszawie. W bieżącej akcji rekrutacyjnej do obsadzenia jest ponad 300 wakatów, - ponad 250 w Departamencie Sprzedaży – głównie w call center – oraz 50 w departamentach IT i e-commerce.