27 listopada na World Tourism Film Awards w Walencji Wrocław otrzymał nagrodę za najlepszy na świecie spot (Wrocław Miasto Przygody) promujący miasto. To podsumowanie wyników wszystkich międzynarodowych konkursowych festiwali filmów turystycznych i korporacyjnych, które odbyły się w 2024 roku.
Wrocław w kategorii Promocja Miasta okazał się najlepszy. Wrocławska Organizacja Turystyczna współorganizująca wspólnie z Urzędem Miejskim Wrocławia turystyczną kampanię Wrocław Miasto Przygody (2023–2024) zgłosiła na początku roku spot promocyjny miasta do międzynarodowego stowarzyszenia festiwali filmów turystycznych (CIFFT). W 11 festiwalach na świecie wzięło udział łącznie ponad 4000 filmów w różnych kategoriach: produkt turystyczny, oferta turystyczna, promocja kraju, promocja regionu i promocja miasta. Za kolejne zwycięstwa na festiwalach Wrocław otrzymywał punkty w rankingu prowadzonym przez CIFFT. Zdobył w ten sposób najwięcej punktów i wygrał w kategorii Promocja Miasta (World's Best Tourism Film in City Promotion). Wrocław podchodzi do promocji w sposób odważny, szuka nowych form komunikacji.
– Sukces spotu, stanowiącego podstawę całej naszej dwuletniej krajowej i zagranicznej kampanii, jest istotnym wkładem w umacnianie marki naszego miasta. Nagrody, które otrzymał spot, to zasługa wszystkich zaangażowanych w kampanię: pracowników Wydziału Promocji Miasta i Turystyki, Wrocławskiej Organizacji Turystycznej, Grupy MagicLine i naszych partnerów, wśród nich Muzeum Narodowego, którego dyrektor inspirował oś narracyjną filmu – mówi Radosław Michalski, dyrektor Departamentu Marki Miasta.
– Ale to także motywacja dla nas wszystkich do kreatywności w wyborze kanałów dotarcia z zaproszeniem do Wrocławia oraz na Dolny Śląsk, silnie doświadczony tegoroczną powodzią – dodaje. Nagroda w Walencji to rezultat sukcesów spotu promocyjnego miasta na międzynarodowych festiwalach w 2024 roku. Wrocław Miasto Przygody otrzymał Srebrnego Delfina w Cannes (Corporate Media & TV Awards, Francja), nagrodę w Los Angeles (US International Film and Video Festival, USA), a także w Tortosa (Terres Film Festival, Hiszpania), Zagrzebiu (Zagreb TourFilm Festival, Chorwacja), Belgradzie (SILKFEST, Serbia), Lousa (ART&TUR – International Tourism Film Festival, Portugalia) oraz w Warszawie (FilmAT Festival). Organizatorem kampanii Wrocław Miasto Przygody jest Wydział Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego Wrocławia oraz Wrocławska Organizacja Turystyczna, a producentem filmu Grupa MagicLine i reżyser Michał Zieliński.