Global Travel Tech Thinktank zaproszony przez Web in Travel (WiT), Phocuswright i PhocusWire zgromadził 50 dyrektorów z firm takich jak: Booking.com, Agoda, Klook i Trip.com, aby omówić przyszłość technologii podróży.
Na czym skupili się w tym roku? Na AI, a dokładniej na tym, w jaki sposób generatywna sztuczna inteligencja, personalizacja i interfejsy człowiek–maszyna będą kształtować następną generację podróży. Tegoroczny temat The Next Generation in Travel Tech nie dotyczył tylko nowych gadżetów czy lepszych algorytmów. Chodziło o zrozumienie ogromnych zmian, wprowadzanych przez sztuczną inteligencję do wszystkiego: od obsługi klienta po personalizację. Analizowano, co to oznacza dla podróżnych. Oto najważniejsze spostrzeżenia i prognozy z tego wydarzenia, które mogą być wskazówką, jak będziemy rezerwować, planować i korzystać z podróży w nadchodzących latach.
AI PERSONALIZUJE PODRÓŻE JAK NIGDY DOTĄD, ALE SĄ PEWNE OGRANICZENIA
Sztuczna inteligencja przeszła od podstawowych rekomendacji do bardziej złożonych zadań, takich jak podsumowywanie tras i interpretowanie intencji podróżnych, co otworzyło nowe możliwości dostosowywania wrażeń. Ale chociaż AI może zapewnić bezprecedensowy poziom personalizacji, to uczestnicy spotkania ostrzegali, że nie zawsze jest niezawodna. W szczególności generatywna AI jest nieprzewidywalna, bo daje wyniki, które mogą się znacznie różnić, nawet gdy są stosowane do podobnych zadań. Wyzwaniem jest również zapewnienie, że rekomendacje będa zarówno dokładne, jak i wykonalne.
PRYWATNOŚĆ I ZAUFANIE KLUCZEM DO PODRÓŻY OPARTYCH NA AI Jednym z wielokrotnie pojawiających się wyzwań była prywatność. Podczas gdy podróżni chcą bardziej spersonalizowanych doświadczeń, są również ostrożni co do tego, ile danych są skłonni udostępnić. Sztuczna inteligencja może obiecywać hiperpersonalizację, ale nie osiągnie tego bez dostępu do prywatnych danych użytkowników. Ludzie są ostrożni w udostępnianiu danych, chyba że widzą wyraźny zwrot i korzyści. Aby temu zaradzić, firmom korzystającym z takich rozwiązań zaleca się zwiększenie zaufania poprzez włączenie weryfikowalnych cytatów do odpowiedzi generowanych przez AI, ponieważ użytkownicy powinni wiedzieć, skąd pochodzą informacje. Innymi słowy, jeśli sztuczna inteligencja sugeruje restaurację lub aktywność, użytkownicy powinni być w stanie zobaczyć źródło tej rekomendacji. Rozwiązaniem może być również korzystanie na urządzeniu z modeli sztucznej inteligencji przetwarzających dane lokalnie i umożliwiających pewien stopień personalizacji bez przesyłania danych z powrotem do scentralizowanych serwerów. W ten sposób biura podróży...