1 grudnia z urlopu z Wakacje.pl wrócił milionowy klient obsłużony w jednym roku kalendarzowym. Była nim pani Ania, która wraz z rodziną wybrała się na wypoczynek do Egiptu. Pierwszy raz w historii firmy w jednym roku kalendarzowym z biurem wyjedzie ponad milion klientów. By podkreślić tę ważną chwilę, Wakacje.pl zorganizowały uroczyste wydarzenie, które jednocześnie było prawdziwie emocjonującą niespodzianką dla szczęśliwej klientki. 24 listopada na Lotnisku Chopina w Warszawie ekipa organizatora zaskoczyła panią Anię informacją, że to właśnie ona jest jego milionową klientką.
Do stanowiska kontroli bezpieczeństwa podróżną odprowadziła orkiestra, przez terminal szła po czerwonym dywanie, który został przed nią rozwinięty, a tuż przed wejściem czekało ją jeszcze jedno zaskoczenie – Marcin Prokop wręczył jej voucher na 12 tys. zł, a następnie odprowadził do stanowiska szybkiej odprawy (fast track). Na tym niespodzianki się nie skończyły, bo Wakacje.pl zadbały również o uprzyjemnienie pobytu na miejscu, w Szarm el-Szejk. W hotelu Pickalbatros Aqua Blu Resort Sharm El Sheikh goście zostali zakwaterowani w pokoju wyższej kategorii, w prezencie otrzymali też wycieczkę fakultatywną na nurkowanie. Egipt to jeden z najczęściej wybieranych kierunków przez klientów biur podróży w Polsce.
Jak podaje Egipska Organizacja Turystyczna, w tym roku wyjechało tam już o ponad 40 proc. osób więcej niż przed rokiem – do połowy listopada było ich 740 tys., do końca roku ma być 850 tys. Polacy mogą podróżować do kurortów nad Morzem Czerwonym (region Hurghady, Marsa Alam i Szarm el-Szejk) oraz nad Morze Śródziemne (Marsa Matruh). Wakacje.pl, największy multiagent turystyczny w Polsce, obchodzą w tym roku swoje 25-lecie. Firma narodziła się w 1999 r., kiedy podczas spływu kajakowego grupa przyjaciół wpadła na pomysł uruchomienia blogu turystycznego.
Z czasem zyskiwał on kolejne funkcjonalności, aż stał się największym biurem agencyjnym w Polsce. W 2015 r. został w całości przejęty przez Wirtualną Polskę Holding SA. Dziś sprzedaje oferty niemal wszystkich największych touroperatorów działających na polskim rynku za pośrednictwem czterech kanałów sprzedaży: strony internetowej, call center, aplikacji i sieci stacjonarnych salonów, których obecnie jest ponad 330 w różnych regionach Polski. Wakacje.pl wraz z Grupą Szallas i portalem Nocowanie.pl tworzą segment turystyki w holdingu Wirtualna Polska. W III kwartale tego roku miał on największy wpływ na wyniki spółki. Jego skumulowane przychody wyniosły ponad 208 mln zł i były wyższe o 12 proc. w porównaniu z tym samym okresem roku poprzednieg