Dwóch na trzech gości hotelowych w Polsce obawia się oszustwa podczas rezerwacji

Branża hotelarska dynamicznie się rozwija, zyskuje nowe rynki, dostosowując się do zmieniających się preferencji gości i adaptując innowacyjne trendy. Hotele muszą nie tylko wykorzystywać pojawiające się możliwości, ale także stawiać czoło poważnym wyzwaniom. Jednym z nich są oszustwa płatnicze.

rt 2024 12 536237

Zgodnie z danymi z Adyen Hospitality Report na początku 2024 r. na całym świecie w budowie było ponad 6 tys. nowych hoteli, a kolejnych 3,8 tys. było planowanych jeszcze na ten rok. W przyszłym roku wartość rezerwacji hotelowych po raz pierwszy ma przekroczyć 1 bln dolarów. Jednak jak dowodzą wyniki badania, przed branżą stoją również liczne wyzwania. 

OBAWY WIĘKSZOŚCI

Aż 68 proc. polskich respondentów obawia się oszustwa podczas dokonywania rezerwacji. Niepokoje te wydają się uzasadnione, gdyż 44 proc. hoteli odnotowało wzrost liczby prób oszustw w ostatnim roku. Średnia globalna kwota strat poniesionych przez hotele w wyniku oszustw lub obciążeń zwrotnych wyniosła 2 087 779 dolarów w przypadku sieci hotelowych oraz 1 899 536 dol. w hotelach franczyzowych. 

OCZEKIWANIA GOŚCI

Goście nie porównują już hoteli wyłącznie pod kątem usług SPA czy jakości obsługi. Coraz większą rolę, także ze względu na poczucie bezpieczeństwa oraz chęć zapewnienia sobie wygody i płynnych bezproblemowych doświadczeń, odgrywają dziś metody płatności. Aż dwóch na trzech gości (64 proc.) ma preferowaną metodę płatności wykorzystywaną podczas zakupów online, a 34 proc. zrezygnowało z rezerwacji w danym hotelu tylko dlatego, że nie mogło tam...



OPR. ANDRZEJ JARCZEWSKI

Wydanie: 12/2024, e-TURYSTYKA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail