Użytkownicy Pyszne.pl złożyli w ciągu 10 lat działalności serwisu ponad 40 milionów zamówień o łącznej wartości przekraczającej prawie 2 miliardy złotych. Na przestrzeni ostatnich 5 lat serwis zanotował około 30-krotny wzrost. Pod względem obrotu generowanego dla restauracji, przychodów i liczby restauracji partnerskich serwis ten pozostaje liderem polskiego rynku zamówień jedzenia online.
Dynamika rynku delivery oraz skala jego wpływu na przyzwyczajenia konsumentów i branżę gastronomiczną jest fenomenem dekady, ale w 2010 roku dostrzeżenie potencjału tego modelu biznesowego na polskim gruncie wymagało sporej przenikliwości. Pod względem obrotu generowanego dla restauracji, przychodów i liczby restauracji partnerskich serwis Pyszne.pl pozostaje zdecydowanym liderem polskiego rynku zamówień jedzenia online. W samym 2019 roku wygenerował dla restauracji prawie 15 milionów zamówień o łącznej wartości znacznie przekraczającej 700 mln zł (169,2 mln euro). Średnia wartość zamówienia sięgnęła 51 złotych. Partnerstwo z około 9,5 tys. restauracji przekłada się na szeroką i różnorodną ofertę. Serwis nadal nie powiedział ostatniego słowa. Przy rokrocznych dwucyfrowych wzrostach, potencjał dalszego rozwoju jest ogromny.
- Gdy zaczynaliśmy w 2010 roku, branża gastronomiczna była sceptycznie nastawiona do pomysłu zamawiania jedzenia online. Również klienci potrzebowali czasu, aby przekonać się co do zalet takiego rozwiązania – wygody, oszczędności czasu, dostępu do szerokiej oferty. Na naszą korzyść zadziałała zmiana stylu życia. Polacy coraz bardziej cenią swój czas i chcą go poświęcać na to, co dla nich ważne – dla rodziny, na rozwój zawodowy czy pasje. Polubiliśmy też nowoczesne technologie i nauczyliśmy się z nich korzystać, aby ułatwić sobie codzienne funkcjonowanie – wyjaśnia Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl.
Podsumowując 10-lecie działalności, serwis Pyszne.pl wziął po lupę wpływ branży delivery na trendy konsumenckie i zwyczaje związane z jedzeniem, publikując raport „Rozwój Kultury Kulinarnej 2010-2020”.
Według respondentów powstanie serwisów do zamawiania jedzenia online jest wydarzeniem, które najsilniej wpłynęło na rozwój kultury kulinarnej w Polsce w...