polska

Podkarpackie - podsumowanie turystyki

2022-02-03

Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna po raz kolejny zrealizowała badania ruchu turystycznego w województwie podkarpackim.

 PBT2021 fb

Badania pokazują, że w 2021 r. rozwojowi i sytuacji branży turystycznej, mimo pewnego ustabilizowania warunków pandemicznych poprzez szczepienia, nadal towarzyszyła niepewność. Wprowadzane lockdowny i ograniczenia wpłynęły na wielkość i strukturę ruchu turystycznego w Podkarpackiem. Oszacowano, że w minionym roku Podkarpackie odwiedziło poniżej 1 mln osób, co oznacza, że minione lata pandemii cofnęły branżę turystyczną w Podkarpackiem do poziomu liczby turystów sprzed 10 lat.

Zrealizowane badania pokazują, że Podkarpackie kojarzone jest przede wszystkim z Bieszczadami i Rzeszowem. – Niezmiennie od kilku lat właśnie powiaty zlokalizowane w tych obszarach Podkarpackiego – a więc powiat leski, bieszczadzki i m. Rzeszów – cechuje najwyższe natężenie ruchu turystycznego – uzupełnia Sabina Mermer – odpowiedzialna za realizacje badań realizowanych przez PROT. Z kolei wciąż nieodkrytym i umykającym uwadze respondentów regionem jest Roztocze.

Głównym celem przyjazdu do województwa podkarpackiego była turystyka aktywna, a największym zainteresowaniem cieszyły się przede wszystkim piesze wycieczki oraz – rzadziej wskazywane – wycieczki rowerowe.

Osoby przyjeżdżające do województwa podkarpackiego w 2021 roku najczęściej docierały na jego obszar za pomocą samochodu. Z tego środka transportu skorzystało 81,7% przyjezdnych turystów i 89,5% odwiedzających jednodniowych. Warto przy tym zauważyć, że informacja ta zbiega się z raczej pozytywną oceną stanu dróg, ich oznakowania oraz dostępności parkingów i jest ona wyższa w powiatach charakteryzujących się średnim i niskim natężeniem ruchu turystycznego.


Polecamy

To też może Cię zainteresować









 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail