Kiwi.com, wyszukiwarka tanich lotów i podróży oraz firma z sektora traveltech, obserwuje trendy podróżnicze wśród Polaków, którzy coraz chętniej święta spędzają na podróżowaniu, zarówno w kraju jak i poza granicami.
Wielkanoc od lat cieszy się ogromną popularnością pod kątem spędzania rodzinnych chwil niekoniecznie za suto nakrytym stołem. Tym bardziej, że na południu Europy o tej porze roku temperatury potrafią rozpieszczać i można poczuć powiew lata. Kiwi.com przyjrzało się dokąd podróżowaliśmy w tym roku najczęściej i przygotowało zestawienie najpopularniejszych kierunków. Włochy i Hiszpania, jak zwykle w czołówce!
Obecnie Kiwi.com obserwuje wyraźne ożywienie i rosnące zainteresowanie lotami. Popyt na bilety w tym roku jak na razie jest na poziomie z 2019 roku. Najczęściej rezerwowane miejsca docelowe w tym roku, czyli Włochy, Hiszpania, Wielka Brytania, Francja i Portugalia, to również najczęściej rezerwowane kierunki sprzed okresu pandemii (w 2019 roku były to Hiszpania, Wielka Brytania, Włochy, Francja i USA). W kwietniu Kiwi.com odnotowała rekord wszechczasów, czyli 60,073 zarezerwowanych miejsc w ciągu jednego dnia.
Najpopularniejsze kierunki Wielkanocnych podróży
Londyn, Paryż, Mediolan, Sztokholm - to cztery najczęściej wybierane trasy wielkanocnych podróży. Od lat cieszą się ogromną popularnością i przyciągają polskich podróżnych.
Z Warszawy najwięcej turystów udało się do Paryża, z kolei z Krakowa najchętniej lataliśmy do Londynu i Rzymu.
W pierwszej top 10 znalazły się:
Ile zapłaciliśmy za bilet?
Kiwi.com sprawdziła, że za podróż w trakcie Wielkanocy na krótkich europejskich trasach średnia cena biletu kupowanego z 17 dniowym wyprzedzeniem wyniosła 91 EURO, czyli o 40% mniej niż przed pandemiczną Wielkanocą w 2019 roku. Średnie okno rezerwacji (czyli wyprzedzenie, z jakim kupujemy bilet) to 17 dni, a 27% zarezerwowało na trzy dni przed podróżą.
“W kwietniu Kiwi.com odnotowała rekord wszechczasów, czyli 60,073 zarezerwowanych miejsc w ciągu jednego dnia. Podróże wielkanocne z Polski odnotowały ponad dziewięciokrotny wzrost w porównaniu do roku poprzedniego. Podróżowanie wraca do normy, Virtual Interlining Kiwi.com wyszukuje miliony opcji lotów i tras w czasie rzeczywistym, które nie są podyktowane umowami code share z liniami lotniczymi.” mówi Eliška Řezníček Dočkalová, Director of Customer Experience Management w Kiwi.com.
Ile czasu spędziliśmy na miejscu?
79% użytkowników Kiwi.com wpisuje się w trendy obserwowane wśród Polaków od lat i na miejscu spędziła do 3 dni. Większość wybieranych przez Polaków destynacji to urokliwe miasta i stolice doskonałe na city-break. Kilka dni w słonecznej i cieplejszej niż w Polsce aurze, w pięknym otoczeniu i urokliwych restauracjach w pełni wystarczy, by odetchnąć, poczuć miejscową atmosferę i zregenerować siły.