polska

Kampania muralowa “Naturalnie Niemcy”

2022-10-11

Według indeksu Anholt Ipsos Nation Brands Index (NBI) Niemcy są wymieniane jako jeden z krajów, który najlepiej radzi sobie ze zmianami klimatycznymi. Przekłada się to również na turystykę. Według najnowszej ankiety przeprowadzonej przez Branżowy Panel Ekspercki DZT 62 procent biur turystycznych oferuje w swoich programach Niemcy jako zrównoważony cel turystyczny. Dzięki temu zajmują one drugie miejsce jako cel wyjazdów przyrodniczych wśród światowych podróży Europejczyków.

Dmural1

Raport booking.com z 2021 roku dotyczący zrównoważonej turystyki stwierdza, że 83% respondentów uważa, iż zrównoważone podróżowanie jest konieczne, a 61% twierdzi, że pandemia skłoniła ich do bardziej zrównoważonego podróżowania w przyszłości. Niemcy doskonale wkomponowują się w ten trend, bowiem jedna trzecia lądu stałego tego kraju znajduje się pod specjalną ochroną jako narodowe krajobrazy naturalne. Ofertę dopełnia 16 parków narodowych, 104 parki krajobrazowe, 16 rezerwatów biosfery UNESCO, 3 obiekty światowego dziedzictwa przyrodniczego UNESCO oraz ponad 350 certyfikowanych kurortów i miejscowości leczniczych. Dodatkowo na turystów czeka tu aż 25 000 zamków i 6 800 muzeów. Podróżujący mają też do wyboru nocleg w jednym z kilku tysięcy hoteli i pensjonatów z eko-certyfikatem. 

W związku z działaniami Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT) na rzecz turystyki zrównoważonej i ochrony klimatu oraz w ramach kampanii “Naturalnie Niemcy” powstanie w Polsce łącznie 10. EKOmurali, które będą redukować zanieczyszczenie powietrza. Całkowicie neutralne pod względem CO2 mają zachęcać do zrównoważonego podróżowania. Partnerem kampanii jest Fundacja EcoEvolution.org

Tomasz Pędzik, dyrektor biura Niemieckiej Centrali Turystyki w Polsce: „To dla nas szczególna kampania. Chcemy pokazać miejsca znane, ale także takie, o których polscy turyści mogli jeszcze nie wiedzieć. Wykorzystujemy wielki format i street art, z którego znane są niemieckie miasta. A co najważniejsze, stawiamy przy tym na formę, która nie tylko zwraca uwagę na konieczność walki z zanieczyszczeniami powietrza, ale temu pomaga”.

Każdy z 10. EKOmurali jest inny. Mural w Gdańsku namawia, by lepiej poznać Pustać Lüneburską. Są to zjawiskowe wrzosowiska, torfowiska, łąki i lasy w Dolnej Saksonii rozciągające się między Hamburgiem, Bremą i Hanowerem. W Katowicach zobaczymy najsłynniejszą atrakcję turystyczną Niemiec, otoczony alpejskimi szczytami - zamek Neuschwanstein w Bawarii. Z Gorzowa Wielkopolskiego przeniesiemy się do Berlina pod słynną Bramę Brandenburską. We Wrocławiu, przy ul. Dmowskiego malarze wykonają Szlak Rowerowy Wezery, a przy ul. Piłsudskiego - Saksońską Szwajcarię. Natomiast w Warszawie przy pl. Bankowym zobaczymy gotycki zamek Eltz wyglądający jak z bajki. Przy ul. Tamka - widok z Gór Połabskich. Przy ul. Złotej - Alpy Bawarskie. Natomiast malowidło przy ul. Prostej, podobnie jak to z Poznania, przypomina, jak ważna w zrównoważonej turystyce jest energia odnawialna.
510 metrów kwadratowych łącznie zostało pomalowane farbą KNOxOUT, która redukuje szkodliwe tlenki azotu. Te związki chemiczne są jednym z pięciu najgorszych zanieczyszczeń powietrza. Ślad tlenków azotu powstaje zawsze wtedy, gdy jeździmy spalinowym pojazdem lub gdy palimy w piecu węglem.

Paweł Lisowski z Fundacji EcoEvolution.org: „Jak działa farba KNOxOUT? Zmienia ścianę w oczyszczacz powietrza zasilany słońcem. Wiem. Brzmi futurystycznie. Jednak międzynarodowe badania potwierdzają, że tę innowację możemy stosować już dziś. 1 metr kwadratowy pomalowany tą farbą redukuje dziennie o 0,02 g tlenków azotu więcej niż średniej wielkości drzewo. Różnica jest niewielka, ale pokazuje moc technologii. Można więc powiedzieć, że wszystkie murale łącznie mają moc 510 drzew! I dodaje: - Jasne, że powinniśmy w trybie natychmiastowym wstrzymać wycinkę drzew na całym świecie. Mają one mnóstwo właściwości, których nic nie zastąpi. Jednak w kontekście redukowania tlenków azotu możemy wesprzeć naturę, a tym samym zadbać o zdrowie mieszkańców miast”.

Kampania ekologicznych murali “Naturalnie Niemcy” będzie również pierwszą kampanią w Polsce, całkowicie neutralną pod względem śladu dwutlenku węgla.

W szczegółowym audycie, który prowadzi Fundacja EcoEvolution.org, zostanie policzony każdy wpływ na środowisko, nawet najdrobniejszy element składający się na kampanię, np. dojazd na miejsce malowania. Wszystko to będzie zsumowane, a wygenerowana ilość CO2 zostanie zrekompensowana. 

Tomasz Pędzik: „Nasza kampania ma charakter misyjny. Skierowana jest do turysty wrażliwego na ekologię i środowisko. I rzeczywiście wymaga zmiany utartych sposobów planowania wakacji, ale też pozwala spędzić je w bardziej ekscytujący sposób. A mieszkańcy Gdańska śmiało mogą do nas przyjechać komunikacją publiczną, zabrać ze sobą rower lub wypożyczyć go na miejscu”.

 

Kampania “Naturalnie Niemcy” trwa do końca listopada 2022 r. Mural wykonała Grupa RW – MalujemyMurale.pl.


Polecamy

To też może Cię zainteresować









 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail