badania rynku

Jak turystyka wykorzystuje Black Friday

2023-11-01

Promocje, upusty i kody rabatowe – branża najmu krótkoterminowego coraz częściej czerpie ze znanego z handlu Black Friday. - Dla wynajmujących to szansa na zapewnienie sobie obłożenia, a dla gości na zakup tańszych pobytów np. na sezon wakacyjny – mówi Wojciech Dąbrowski, Team Leader w IdoBooking.

Idbooking

Black Friday to zagadnienie doskonale znane z handlu. Tzw. czarny piątek, który odbywa się w ostatni piątek listopada i porządkuje roczny kalendarz w wielu sklepach – zarówno online, jak i offline. Od kilku lat z założeń święta zakupowego korzysta również branża najmu krótkoterminowego.

- Od jakiegoś czasu obserwujemy, że nasi klienci coraz częściej i chętniej tworzą promocyjne oferty na Black Friday. Jeszcze jakiś czas temu były to pojedyncze obiekty, teraz jest ich znacznie więcej. Widzimy również, że branża turystyczna inwestuje więcej pieniędzy w promowanie ofert na Black Friday. To wskazuje, że coraz więcej wynajmujących widzi potencjał w tym wydarzeniu – zaznacza Wojciech Dąbrowski.

Jak podkreśla ekspert, najczęściej spotykane są promocje obejmujące procentowe zniżki na dany okres. To sprawia, że goście mogą w listopadzie wykupić sobie dużo tańsze wakacje.

- Takie działanie jest korzystne zarówno dla wynajmujących, jak i gości. Konsumenci mają szansę znaleźć tańsze noclegi. Z kolei właściciele obiektów zapewnić sobie obłożenie z wyprzedzeniem, co jest istotne, ponieważ po pandemiczne trendy sprawiły, że goście rezerwują pobyty dużo bardziej spontanicznie i na krótszy okres – mówi Wojciech Dąbrowski.

W czasie Black Friday na stronach, w newsletterach i w mediach społecznościowych obiektów można znaleźć również zniżki na różnego rodzaju pakiety np. do SPA, restauracji, na hotelowe śniadania czy inne usługi oferowane przez ośrodek. Często spotykaną promocją są także upusty na dłuższe pobyty np. siedem dni w cenie pięciu oraz zniżka na każdą kolejną zarezerwowaną dobę.

IdoBooking to jeden z produktów firmy IAI S.A. Jest to internetowy system rezerwacji i channel manager dla właścicieli apartamentów, ośrodków wypoczynkowych, hoteli czy też domków letniskowych. Pomaga przy profesjonalnej, łatwej, bezkontaktowej i szybkiej obsłudze gości hotelowych. Pozwala m.in. na stworzenie własnej strony internetowej, integrację z popularnymi serwisami rezerwacji oraz automatyczną obsługę płatności.


Polecamy

To też może Cię zainteresować









 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail