badania rynku

Więcej wyjazdów na majówkę

2024-04-08

 

W tym roku na majówkę wyjechać może nawet o 25 proc. więcej klientów biur podróży niż przed rokiem. Właśnie o tyle powiększyły się programy touroperatorów na sezon letni, który symbolicznie rozpoczyna się tym przedłużonym weekendem.

 

plane 7013022 1920

 

W tym roku długi weekend majowy zapowiada się bardzo atrakcyjnie, a to za sprawą korzystnego układu dni w kalendarzu. W opcji „light” wystarczy wziąć urlop na 2 maja, by skorzystać z pięciodniowej przerwy w pracy, można też pokusić się o bardziej „zaawansowaną” wersję i przy trzech dniach urlopu wybrać się na dziewięciodniowy wypoczynek. Polacy tę zależność dostrzegają i chętnie rezerwują majówkowe wyjazdy. Dotyczy to zarówno par jak i rodzin z dziećmi.

 

- Co prawda nadal większość wyjazdów na majówkę to rezerwacje dla dwóch osób dorosłych, ale już niemal jedną trzecią klientów stanowią rodziny z dziećmi. W tym segmencie widzimy wzrosty rok do roku – mówi Dominik Miłowski, wiceprezes ds. produktu w Wakacje.pl.

 

Ilu Polaków wyjedzie na długi weekend?

 

Touroperatorzy na ten sezon letni, który rozpoczyna się umownie właśnie od weekendu majowego, przygotowali programy większe niż przed rokiem. Ponieważ majówka cieszyła się ogromnym zainteresowaniem już na wiele miesięcy wcześniej – wielu klientów dokonało rezerwacji na trzy, a nawet ponad trzy miesiące przed wylotem, biura podróży zdecydowały się dołożyć miejsca w samolotach. To pozwala zakładać, że w tym roku skumulowana sprzedaż na majówkę na rynku zagranicznej turystyki zorganizowanej może być o około 25 proc. wyższa niż przed rokiem.

 

Morze Śródziemne albo Czerwone

 

Dokąd klienci biur podróży wybiorą się na długi weekend majowy? Przede wszystkim do Turcji, Egiptu i do Grecji. Kierunki te swoją popularność zawdzięczają dobremu stosunkowi ceny do jakości, dobrej infrastrukturze hotelowej, atrakcjom turystycznym, ale też dużej dostępności – można polecieć tam z wielu lotnisk lokalnych.

 

- W tym roku na urlop majowy jedziemy, żeby się zrelaksować, skorzystać ze słońca, plaży i dobrej infrastruktury hotelowej. Najlepiej, żeby na terenie obiektu znajdowały się zjeżdżalnie wodne. To właśnie ten typ hoteli cieszy się największym zainteresowaniem zwraca uwagę Anna Podpora, head of product development w Wakacje.pl.

 

Podobnie jak przed rokiem, najczęściej wybieraną formą wyżywienia jest all inclusive, na które decyduje się ponad 80 proc. klientów. To wynika z mixu najpopularniejszych kierunków - w Turcji i Egipcie te formuły dominują. Na drugim miejscu znajdują się oferty z dwoma posiłkami, na które przypada około 12 proc. zamówień, w przypadku samych śniadań odsetek ten wynosi niecałe 5 proc.

 


Polecamy

To też może Cię zainteresować









 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail