badania rynku

Polskie wydatki na wakacjach

2024-07-15

Sezon wakacyjny powoli nabiera tempa, co oznacza, że Polacy z zapałem ruszają na upragnione urlopy. W związku z tym Klarna, globalna sieć płatności i zakupów wspierana przez sztuczną inteligencję, przeprowadziła badania „Sports&Travel”, które ujawniają fascynujące trendy dotyczące wakacyjnych podróży naszych rodaków.

money 256281 1280

Niemal wszyscy respondenci (98%) zadeklarowali, że tego lata wyjadą na wakacje. Co ciekawe, najwyższym odsetkiem osób chętnych do podróżowania odznacza się pokolenie Baby Boomers (58-78 lat), gdzie aż 99,6% z nich wybiera się na letnie wyjazdy. Wśród młodszych grup wiekowych takie spędzenie urlopu zadeklarowało, 97% respondentów.

Ponad połowa Polaków spędzi na wakacjach od 8 do 14 dni. Z dwutygodniowego odpoczynku najchętniej skorzystają Millenialsi (26-41 lat) – aż 62% z nich przeznaczy tyle czasu na urlop. Niektórzy respondenci nie boją się także dłuższych wyjazdów, 4% ankietowanych mówi, że tego lata na wakacjach spędzi ponad miesiąc.

Wzrost kosztów życia a plany wakacyjne

Jak pokazuje raport, do zmniejszenia kosztów podróży dąży głównie najmłodsza grupa badanych. Wśród Gen Z (18-25 lat), blisko połowa osób (46%) poszukuje tańszych noclegów, a ponad 33% decyduje się na atrakcyjniejszy cenowo sposób dojazdu do miejsca docelowego. Jednak to Millenialsi, w porównaniu do innych grup wiekowych, najczęściej postanawiają podróżować bliżej domu. Takie rozwiązanie podjęło ponad 20% respondentów w wieku 25-41 lat.

Wobec tego, ile Polacy wydadzą na wakacje? Duża grupa respondentów deklaruje, że na podróże przeznaczy ponad 3000 zł. Jedyną grupą wiekową, w której większość badanych zadeklarowała niższą kwotą jest Pokolenie Z. W tym przypadku, jest to niewiele mniejsza suma – przedział 2500-3000 zł, którą planuje wydać 25% badanych.


Aktualności

To też może Cię zainteresować







W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail