Dane Visa pokazują, że Igrzyska Olimpijskie Paryż 2024 były pozytywnym impulsem dla francuskiej turystyki
W pierwszym tygodniu trwania Igrzysk Olimpijskich do Paryża przyjechało o 42% więcej turystów niż rok wcześniej w tym samym okresie, przy czym największą część odwiedzających stanowili posiadacze kart Visa z USA (wzrost o 72% rok do roku).
Odnotowano znaczny wzrost liczby podróżujących także do innych miast, w których odbywały się Igrzyska Olimpijskie, w tym do Lille, Saint-Etienne i Marsylii.
Najwięcej wydali kibice, którzy osobiście oglądali zmagania sportowców.
Poniedziałek, 12 sierpnia 2024 – Po wczorajszej ceremonii zamknięcia Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024, Visa, Oficjalny Partner Płatniczy i Technologiczny Igrzysk Olimpijskich oraz Paralimpijskich Paryż 2024, opublikowała kolejne dane, które pokazują pozytywny wpływ imprezy na rozwój turystyki oraz wzrost wydatków konsumenckich we Francji. Nie tylko Paryż przyciągnął o 42% więcej posiadaczy kart Visa w pierwszym tygodniu Igrzysk Olimpijskich niż w tym samym okresie w 2023 roku, ale również inne miasta, w których odbywały się zawody, odnotowały znaczny wzrost liczby odwiedzających i wydatków, zwłaszcza wśród turystów, którzy osobiście kibicowali zawodnikom.
Paryż umacnia swoją pozycję jako jednego z najczęściej odwiedzanych miejsc na świecie1
O 42% więcej posiadaczy kart Visa przyjechało do Paryża na Igrzyska Olimpijskie Paryż 2024.
Inne miasta, w których odbywały się Igrzyska Olimpijskie, także odwiedziło więcej turystów, w tym Lille o 188%, Saint-Etienne 150%, a Marsylię o 48%.
Posiadacze kart Visa ze Stanów Zjednoczonych stanowią największą część odwiedzających ze wszystkich krajów i przyjechało ich o 72% więcej w porównaniu z zeszłym rokiem. W następnej kolejności są kibice z Ameryki Łacińskiej i Karaibów (+62%) oraz regionu Azji i Pacyfiku (+57%).
Posiadacze kart Visa z Europy również podróżowali do Francji, w tym kibice z Wielkiej Brytanii (+53%) i Niemiec (+53%).