touroperatorzy

Rainbow – kolejny rok projektu edukacyjnego

2024-11-27

Rainbow już kolejny rok, z powodzeniem, prowadzi projekt edukacji uczniów techników turystycznych w konkretnej specjalizacji – Animacja Czasu Wolnego. To pierwszy taki koncept w Polsce. Właśnie trwają szkolenia w Polanicy – Zdroju.

 Rainbow1

Uczniowie klas Technikum Organizacji Turystyki o specjalizacji Animacja Czasu Wolnego pod Patronatem Rainbow oraz szkół współpracujących z Akademią Rainbow mogą rozwijać swoje skrzydła, szkolić się i nabywać nowych umiejętności pod okiem specjalistów, którzy taką pracą zajmują się na co dzień. Wszystko za sprawą projektu, który swój początek ma w 2016 roku. Dzięki niemu część absolwentów rozpoczęła już pracę w roli animatorów, w konkretnych destynacjach, znajdujących się w ofercie Rainbow.

 

Szkoły patronackie – unikalny koncept Rainbow

Skąd pomysł na takie rozwiązanie? – Zainspirowały nas analizy, które wyraźnie wskazywały, że uczniowie techników turystycznych nie mogli znaleźć pracy w swoim zawodzie. Młodzi ludzie trafiali do rejestrów urzędów pracy i załamywali ręce. Przygotowanie konkretnej specjalizacji w ramach istniejącej podstawy programowej Technika Organizacji Turystyki umożliwiła modyfikację kształcenia zgodnie z trendami rynku pracy, wykorzystując przy tym optymalnie potencjał i doświadczenie szkoły, jej bazę dydaktyczną i kadrę pedagogiczną. W czasie spotkań rozpoznawaliśmy potencjał każdej ze szkół i opracowaliśmy idealnie skrojony plan współpracy z każdą z nich – podkreśla Aleksandra Wodzyńska z Akademii Rainbow.

Aktualnie Akademia prowadzi klasy patronackie w szkołach w Polanicy – Zdroju, Jeleniej Górze, Włocławku, Gorzowie Wielkopolskim, Stalowej Woli, Żorach i Rumi.

W sieci szkół współpracujących z Akademią są m. in. szkoły z Mińska Mazowieckiego, Wieliczki, Międzychodu, Krotoszyna, Wielunia, Katowic, Zgierza, Tarnowskich Gór, a także wielu innych miast.

 

Zajęcia w szkole, ale również w terenie

Założenie projektu jest takie, że  w czasie 4 lat nauki w szkole uczniowie realizują program, który przygotowuje ich do pracy jako Animatorzy Czasu Wolnego. Okazuje się, że na wielu lekcjach można realizować założenia podstawy programowej, ale w taki sposób, aby wspierać edukację przyszłego animatora – na lekcjach WF-u można uczyć się tańców animacyjnych, na lekcjach języków obcych - powitania gości na animacjach, na godzinach wychowawczych – form odpowiedniej komunikacji z grupą.

Trenerzy Akademii Rainbow opracowali listę umiejętności i kompetencji, a także określili zakres wiedzy, jaką powinien mieć animator, a następnie wraz z nauczycielami zastanawiali się, jak wpleść ją w program nauczania.  – Oczywiście, lekcje to nie wszystko.  Napisaliśmy podręcznik do animacji, który pozwala uczniom samodzielnić nabywać wiedzę i umiejętności. Prowadzimy darmowe warsztaty dla uczniów, a nasi trenerzy uczestniczą w wycieczkach szkolnych. Szkolimy też nauczycieli - dodaje Ola Wodzyńska.

 

Współpraca – klucz do sukcesu

Klasa partnerska to wspólne dzieło – szkoły i Akademii, która oferuje swoje wsparcie również podczas rekrutacji do klas. Udział w targach edukacyjnych, przygotowywanie ulotek informacyjnych, organizacja „drzwi otwartych”, szkolenia dla nauczycieli czy roll-upy promocyjne – to wszystko sprawia, że coraz więcej uczniów zainteresowanych tematem trafia do specjalistycznych klas.

Celem projektu jest przemyślany rozwój sektora usług turystycznych. – Oczywiście, liczymy na to, że przynajmniej część uczniów będzie naszymi przyszłymi pracownikami, dlatego w każdej z nich będziemy przeprowadzać rekrutację. Najlepszym zagwarantujemy zatrudnienie, gdyż wiemy, że będą świetnie przygotowani do pracy na destynacjach. Jesteśmy przekonani, że absolwenci tej specjalizacji będą znakomitymi pracownikami w każdej z dziedzin turystyki i nie tylko – podkreśla Filip Szmidt, szef Akademii Rainbow.

 

Trenerzy Akademii Rainbow są w stałym kontakcie z uczniami

Szkoleniowcy Akademii stale odwiedzają placówki, z którymi współpracują. Aktualnie są w Polanicy – Zdroju - w pierwszej szkole, która zdecydowała się na taki patronat i w której powstał projekt klas patronackich i współpracujących.

Trenerzy prowadzą szkolenie dla uczniów najmłodszych klas turystycznych. Dzięki praktycznym warsztatom mają oni szansę poznać zawód animatora czasu wolnego i przygotowują się do prowadzenia samodzielnych animacji na terenie szkoły czy np. bali karnawałowych dla dzieci organizowanych w pobliskiej szkole podstawowej.

W czasie swojej edukacji wezmą jeszcze udział w przynajmniej dwóch warsztatach, a część z nich na pewno pojawi się na rekrutacjach Akademii Rainbow i będzie mogła realizować swoje pasje, wykonując wymarzony zawód.

 


Polecamy

To też może Cię zainteresować









 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail