badania rynku

Polacy największymi poszukiwaczami przygód w Europie

2024-12-11

Aż 71% Polaków uważa się za poszukiwaczy przygód – wynika z badania przeprowadzonego przez OnePlus. To najwyższy wynik wśród analizowanych europejskich krajów, takich jak Wielka Brytania, Francja czy Hiszpania. Na szczycie naszej listy podróżniczych marzeń znajduje się zobaczenie zorzy polarnej (36%), Wielkiego Muru Chińskiego (27%) i Machu Picchu (19%). Mimo to, wielu Polaków czuje, że ich podróżnicze plany są ograniczone. Dlaczego tak się dzieje i co możemy zrobić, by ponownie odnaleźć w sobie chęć do odkrywania?

aurora borealis 1839582 1920

 

Badanie przeprowadzone na zlecenie firmy OnePlus, z okazji premiery nowego modelu OnePlus 13, objęło mieszkańców dziewięciu europejskich krajów – Polski, Wielkiej Brytanii, Danii, Finlandii, Belgii, Hiszpanii, Francji, Włoch i Holandii, analizując ich podejście do podróżowania. Jak Polacy prezentują się na tle europejskich nacji w tym temacie?

 

Najwięksi poszukiwacze przygód, drudzy najchętniej opuszczający strefę komfortu

 

Wyniki badania OnePlus pokazują, że Polacy są najbardziej otwarci na przygody – aż 71% ankietowanych z naszego kraju określiło siebie jako poszukiwaczy przygód. Dla porównania, podobne deklaracje złożyło tylko 57% Francuzów, 50% Holendrów i zaledwie 41% Brytyjczyków. Polacy również wyróżniają się w chęci wychodzenia poza swoją strefę komfortu. Ponad połowa z nas (52%) zadeklarowała gotowość do zwiększenia częstotliwości podróżowania. Pośród wszystkich nacji w badaniu jedynie Hiszpanie uzyskali wyższy wynik (55%).

A gdybyśmy zdecydowali się wyjechać, to co zobaczylibyśmy w pierwszej kolejności? Wśród najczęściej wskazywanych podróżniczych marzeń Polaków znalazło się zobaczenie zorzy polarnej (36%), Wielkiego Muru Chińskiego (27%) i Machu Picchu (19%). Inne popularne destynacje to ruiny Petry w Jordanii (19%), Malediwy z możliwością nurkowania (18%) oraz Islandia, gdzie można podziwiać wieloryby (18%).

Podróżnicze ambicje obejmują również konkretne aktywności – 39% Polaków chciałoby spróbować lotu balonem, a 32% – jazdy skuterem śnieżnym. Co ciekawe, więcej osób zdecydowałoby się na nurkowanie w klatce z rekinami (13%) niż skok ze spadochronem (12%).

Przeszkody w podróżowaniu: brak czasu i finansów jako największe bariery

Pomimo pozytywnego nastawienia do podróży, aż 82% Polaków odczuwa frustrację z powodu przeszkód w realizacji swoich podróżniczych planów. Najczęściej wskazywanymi barierami są ograniczenia finansowe (49%), obowiązki rodzinne (34%) i brak czasu (27%) – wynika z badania OnePlus. Dla kontrastu, w zamożniejszych zachodnich krajach, takich jak Wielka Brytania, Dania czy Finlandia powody rezygnacji z podróży wyglądają nieco inaczej – tam częściej wskazywane są lęk przed nieznanym, ograniczenia fizyczne oraz wiek lub etap życia.

Brak podróżowania wpływa na nasze emocje – aż 90% Polaków deklaruje, że chętnie podróżowałoby więcej, gdyby tylko mogło. Dlaczego? Eksplorowanie nowych kultur i miejsc budzi w nas przede wszystkim takie emocje jak zainteresowanie (65%), ekscytacja (55%) oraz odwaga (37%).

Jak ponownie obudzić w sobie ciekawość do odkrywania?

 

Aby ponownie zachęcić i umożliwić Polakom podróżowanie, OnePlus organizuje wyjątkowy konkurs z okazji premiery swojego nowego smartfona. Nagrodą jest kalendarz adwentowy dla podróżników, który zamiast czekoladek kryje... 12 przygód na Islandii! Wybrana osoba, wraz osobą towarzyszącą, zanurkuje między płytami tektonicznymi, odwiedzi geotermalne laguny i doświadczy niezapomnianych wrażeń. Dodatkową, 13. nagrodą będzie najnowszy model telefonu OnePlus 13.


Polecamy

To też może Cię zainteresować









 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail