europa

Promocja Polski w Centrum Badawczym Komisji Europejskiej

2025-01-31

Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Amsterdamie promował Polskę podczas uroczystości związanej z polską Prezydencją w Radzie UE, która odbyła się w czwartek 23 stycznia w Centrum Badawczym Komisji Europejskiej (Joint Research Centre, JRC) w Petten na północy Holandii.

 ZOPOT2

 

Centrum Badawcze Komisji Europejskiej w Petten to jeden z wiodących ośrodków badawczych w Europie, zajmujący się m.in. energetyką, mobilnością i klimatem. JRC pełni kluczową rolę w dostarczaniu niezależnych danych i analiz, które wspierają polityki Unii Europejskiej.

Podczas uroczystości ZOPOT zaprezentował atrakcje turystyczne naszego kraju, otwierając m.in. wystawę poświęconą polskim zabytkom znajdującym się na Liście światowego dziedzictwa UNESCO. Wystawa wzbudziła duże zainteresowanie, oferując gościom wgląd w unikatowe dziedzictwo kulturowe i krajobrazowe Polski. Przedstawiciele ZOPOT udzielali również informacji o Polsce, promując kraj jako atrakcyjne miejsce dla turystów.

To wyjątkowa okazja, aby pokazać piękno i różnorodność Polski – nie tylko przez pryzmat naszych zabytków i kultury, ale także poprzez naszą historię, osiągnięcia i kulinarne tradycje” – mówi Dominika Szulc, dyrektor ośrodków Polskiej Organizacji Turystycznej w Amsterdamie i Brukseli.

Uczestnicy imprezy, prawie 200 naukowców z różnych krajów Unii Europejskiej, mieli okazję wziąć udział w konkursach wiedzy o Polsce, które cieszyły się dużym zainteresowaniem. Pytania dotyczyły m.in. polskiej kultury, historii oraz znanych postaci, co stanowiło świetną okazję do promowania polskiego dziedzictwa. Na zwycięzców czekały nagrody, w tym pamiątkowe notesy z podobizną polskiej Noblistki Marii Skłodowskiej-Curie przygotowane specjalnie na tę okazję przez ZOPOT.

Ważnym punktem programu była degustacja tradycyjnych polskich potraw, przygotowanych przez restaurację "Klein Zakopane". Goście mieli okazję spróbować specjałów polskiej kuchni, takich jak pierogi, bigos czy oscypki.

Jesteśmy dumni, że możemy w ten sposób promować Polskę. To wydarzenie pokazało, jak wiele nasz kraj ma do zaoferowania – od bogactwa kulturowego, poprzez piękne krajobrazy, aż po wyjątkową kuchnię. Jesteśmy przekonani, że takie inicjatywy wzmacniają pozytywny wizerunek Polski w Europie i na świecie” – podkreśla dyrektor Piotr Szymański, polski naukowiec kierujący JRC.


Polecamy

To też może Cię zainteresować









 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail